Kommunen.dk
MENU

”Brug sund fornuft!”

Politiet i New York fik sig for nylig en nyttig og hårdtslående lektie i brugen af sociale medier.

”Brug sund fornuft!”

Politiet i New York fik sig for nylig en nyttig og hårdtslående lektie i brugen af sociale medier.
En demonstrant får en kærlig behandling af New Yorks politi. 
Foto: Twitter
En demonstrant får en 'kærlig behandling' af New Yorks politi. Foto: Twitter

Offentlige myndigheder gør sig i disse år store bestræbelser på at kommunikere med borgerne på sociale medier. Den slags kan imidlertid nemt gå galt, hvis ikke der er tilpas meget omtanke i omgangen med brugerne. Det måtte politiet i New York erfare, da det lancerede hash­tagget #myNYPD for nylig. På Twitter opfordrede politiet newyorkerne til at poste billeder med korpsets betjente.

Det fik lynhurtigt aktivister fra Occupy Wall Street-bevægelsen og privatpersoner til at poste billeder, hvor betjente går overordentligt hårdhændet til sagerne. Politiet må dog have lært lidt af Twitter-uheldet. Ifølge den amerikanske avis The New York Post har ordensmagten nemlig sendt ledende ansatte i politivæsenet på Twitter-kursus på John Jay College. I et memo, der blev udleveret til kursusdeltagerne, stod der blandt andet: ”BRUG SUND FORNUFT”.

Occupy Wall Street skriver på Twitter: En gratis massage fra #NYPD. Hvad tilbyder din politiafdeling? Tweet på #MyNYPD

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Kommunen.dks artikler internet til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Kommunen.dks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på kommunen.dk

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.

FRA FORSIDEN
Til toppen
GDPR